Офіційний сайт Баранівської міської об'єднаної територіальної громади

ЙДУТЬ ТЕХНІЧНІ РОБОТИ
САЙТ ТИМЧАСОВО МОЖЕ БУТИ НЕДОСТУПНИМ

знаходиться за адресою http://otg.mrada-baranivka.gov.ua

знаходиться за адресою http://otg.mrada-baranivka.gov.ua

І знову "бюджет виживання"...

Проблеми бюджетного забезпечення територіальної  громади  міста набули  у 2015 році великої гостроти. Хронічна нестача фінансових ресурсів, що складалась протягом 2013-2015 років, призвела до  нестабільності їхніх дохідних джерел. Це стало на сьогодні проблемою органів місцевого самоврядування.

У Баранівці,  як і в абсолютній більшості населених пунктів України, надзвичайно складно вирішувати  найболючіші життєві проблеми людей, впоратися з міським господарством, соціально-економічною сферою,  дошкільною освітою, погіршенням  стану доріг та інших засобів комунікацій.

До цього додається ще й недосконала, нашвидкуруч прийнята система змін до Бюджетного кодексу, що базується на старих управлінських традиціях, коли все намагалися вирішувати з єдиного центру. Єдиною зміною виявилося зміщення такого центру з державного до місцевих бюджетів без надання їм важелів впливу на систему отримання доходів та регулювання витрат.

Таким чином, на сьогодні надзвичайно актуальним є  питання зміцнення фінансової основи місцевого самоврядування та покращення бюджетного забезпечення територіальної  громади міста.

Важливо наголосити, що на величину доходів від місцевих податків та зборів впливає податковий потенціал, кількісна оцінка якого повною мірою до цього часу не здійснена, а значить і не визначено гранично допустимий рівень податкового навантаження для окремого регіону з урахуванням збалансованості інтересів усіх учасників міжбюджетних відносин. Для прикладу: перебування на загальній системі оподаткування КП «Баранівка міськводоканал» вводить його в збитки та зумовлює об’єктивну потребу в постійному дотуванні з боку громади.          

У цьому контексті одним з головних завдань бюджетної політики  Баранівської міської ради не тільки на 2015 рік, а й на довгострокову перспективу, має стати створення умов для реалізації принципу фінансової автономії місцевого самоврядування та виконання  раніше взятих на себе бюджетних зобов’язань.

Стосовно спроможності міського бюджету: порівняно з 2014 роком вона зменшилася  на 2233,0тис.грн. Зокрема, дохідна частина міського бюджету у 2014 році складала 9839,3тис.грн., у т.ч. єдиний податок як складова бюджету розвитку –  2008,6 тис.грн. (див. таб. 1).

Бюджет розвитку, як основа розбудови громади, у бюджеті-2015, на жаль,  майже відсутній. Порівняно з минулим періодом він зменшився на 1814,5 тис.грн. Єдиний податок став частиною доходів загального фонду, що призвело до виникнення зобов’язань минулих періодів, не підкріплених бюджетним  ресурсом.

Не менш катастрофічна ситуація з коштами, що повинні спрямовуватися на капітальний ремонт доріг комунальної власності. Так, субвенція 2014 року на капітальні  видатки в цій галузі складала 393,8 тис.грн., на поточні - 99,0 тис.грн. Крім того, у минулому році було впорядковано дорожне покриття на ряді  вулиць за рахунок власних коштів ради (63,5тис.грн., придбання щебеню, відсіву, суміші) та проведено капітальний ремонт комунальних доріг коштами бюджету розвитку в сумі 295,1тис.грн. Через  інфляцію та потребу в забезпеченні нагальних засобів для існування підрозділів ради у 2015 році виділено лише 20,0тис.грн. на  зазначені цілі. Поряд із цим, на 2015 рік жодної копійки на ремонт доріг у вигляді субвенції з держбюджету не передбачено. Це означає, що такі кошти потрібно зарезервувати в бюджеті  міської ради.

Дохідна частина міського бюджету-2015 містить субвенцію з районного бюджету  на утримання міського  закладу дошкільної освіти, будинку культури та бібліотеки в сумі 3409,9 тис.грн. Утримання цих закладів у  2014 році обійшлося бюджету у  3324,1 тис.грн. (кошти дотації, що надходила з державного бюджету та розподілялась на сесії районної ради).

  На утримання вищевказаних закладів та зміцнення їх матеріально-технічної бази витрачено було також 382,5тис.грн. власних надходжень (дохід від батьківської плати, оренди, послуг дискотеки тощо).

                                                                                                                                       Таблиця 1

Бюджет 2015 року, на жаль, не розрахований на сучасну складну економічну ситуацію, коли зростання цін на необхідні для закупівлі товари при коливанні курсу гривні відносно інших валют ставить під сумнів проведення торгів та заключення договорів. Порівняно з 1 кварталом 2014 року значно зросли видатки на придбання продуктів харчування, паливно-мастильних матеріалів, енергоносіїв та   послуг, як по установах, що підпорядковані міській раді, так і по  установах Баранівського  району вцілому (див. таб.2,4).

                           Таблиця 2      

                                                                                     

Відповідно до пп.«д» п.2 ч.1 ст.89 Бюджетного Кодексу України утримання позашкільних навчальних закладів належить до видатків районних рад, оскільки нова редакція Кодексу забороняє фінансувати ці заклади за рахунок міського бюджету. Останні 5 років кошти на позашкілля постійно передбачалися в районному бюджеті та направлялися до бюджету міста у вигляді субвенції. Фінансове забезпечення міського позашкілля на  сьогодні становить 200,0тис.грн., що в порівнянні з попередніми роками катастрофічно  недостатньо (див.таб. 3).

Таблиця 3

З огляду на вищезазначене, задля  збереження позашкільного навчального закладу з багаторічним  досвідом роботи, з розвинутою  матеріально-технічною базою та методичними досягненнями, рішенням №1908 46-ї сесії Баранівської міської ради 6-го скликання було надано «Іншу субвенцію» до районного бюджету в сумі 50,0тис.грн. за рахунок перерозподілу раніше встановлених призначень. У подальшому рішення щодо таких фінансових «ін’єкцій» до райбюджету будуть надскладними. Навіть у випадку значного перевиконання міського бюджету міським  фінансовим ресурсом потрібно буде в першу чергу забезпечити фінансування захищених статей видатків Баранівської міської ради, надати кошти на підтримку КП «Баранівка міськводоканал», яке перебуває у складному фінансовому становищі, та виконати раніше взяті зобов’язання за капітальними видатками.

Таблиця 4

 

Такими зобов’язаннями є, в першу чергу, оплата вартості закінчення  проектних робіт з виготовлення генплану (169,3тис.грн.) та проект по будівництву підвісного моста через річку Случ (72,1 тис.грн.). Дані проекти мають визначальне значення для подальшого розвитку громади та розбудови інфраструктури міста вцілому.

Уже вкотре ми маємо так званий «бюджет виживання». З огляду на вищевикладене, просимо всіх жителів міста Баранівки та людей, що користуються послугами установ Баранівської міської ради, з розумінням та витримкою поставитися до проблемного бюджету-2015. І нехай наша спільна витримка стане першою сходинкою на шляху до процвітання!

З повагою

А.Душко, міський голова

 

 

Друк E-mail