Офіційний сайт Баранівської міської об'єднаної територіальної громади

ЙДУТЬ ТЕХНІЧНІ РОБОТИ
САЙТ ТИМЧАСОВО МОЖЕ БУТИ НЕДОСТУПНИМ

знаходиться за адресою http://otg.mrada-baranivka.gov.ua

знаходиться за адресою http://otg.mrada-baranivka.gov.ua

Енергоефективність - шлях до скорочення бюджетних втрат

Семінар – тренінг  для фінансових менеджерів (бухгалтерів)  на тему «Енергетичний моніторинг як інструмент  енергозбереження» було проведено 3 червня 2016 року на базі Житомирської міської ради департаментом економічного розвитку  і  департаментом бюджету та фінансів. Захід мав на меті  дослідити усі можливі шляхи  досягнення енергоефективності. Основні  акценти  дискусії   було зміщено  до обговорення заходів з енергозбереження та вивчення терміну «ЕНЕРГОСЕРВІС».

Виникнення енергосервісу в Україні почалося  з бажання держави скоротити величезні витрати на енергоносії в своїх установах і закладах, успішно поєднаного із фінансовими ініціативами ЄС.  Запровадження концепції енергосервісу  має на меті дозволити створити новий серйозний ринок, дає шанс органам публічної влади і місцевого самоврядування  заощадити і кошти, і енергоносії.

Енергосервіс – це  виконуваний ЕСКО-компанією ряд робіт і послуг, спрямованих на енергомодернізацію на замовлення органа публічної влади. Найбільше бонусів  модель енергосервісу передбачає для замовників: не вкладаючи власні кошти, вони отримують суттєве скорочення своїх енерговитрат, а також продовження експлуатаційних строків будівель та обладнання. 

Для реалізації енергосервісу  законодавець втілив  у життя ряд ініціатив, перш за все передбачив можливість укладати енергосервісні договори. Законопроект № 1313 пропонує нормативне врегулювання концепції енергосервісного договору, предметом якого є здійснення енергосервісу виконавцем енергосервісу, оплата якого здійснюється за рахунок досягнутого в результаті здійснення енергосервісу скорочення суми витрат замовника енергосервісу.

Тобто, енергосервісний договір є формою креативного фінансування енергомодернізації на належних установах, що дозволяє залучати зовнішні кошти у рахунок майбутнього скорочення енерговитрат. Важливим елементом системи енергосервісу є Європейський банк реконструкції та розвитку, що інвестує дуже серйозні гроші у проекти з енергозбереження і енергоефективності. Зауважимо, що у практиці енергосервісу в ЄС фінансування може здійснюватися не лише тільки кредитуванням, а й іншими фінансовими механізмами. Проте, законопроект № 1313 зосереджується виключно на закупівлі робіт енергосервісу через механізм державних закупівель. Україна, як можна уявляти, матиме місце у системі фінансування енергосервісу як гарант, принаймні окремих проектів.

Виконавцями енергосервісу виступають підприємства, з  узагальнюючою  назвою – ESCO. Саме вони планують  утеплення будівель і реконструкцію системи опалення. Також, можуть бути оновлені освітлення і вентиляція,  проводитиметься управління енергосистемою об'єкта, постачатимуться  енергоносії.

Наразі в Україні є з десяток компаній, які позиціонують себе як енергосервісні, однак їхня кількість зростатиме в геометричній прогресії. Замовниками у системі енергосервісу стануть органи публічної влади, тобто установи, організації, заклади, які мають на балансі приміщення і платять рахунки за енергоносії – опалення, освітлення. Є величезний простір для енергомодернізації у теплогенеруючому обладнанні, теплових мережах і житлових будинках комунальної власності.

Укладенню  договорів обов'язково передуватиме енергоаудит і узгодження технічної сторони. Модель фінансування також потребуватиме детального закріплення у договорі

Висновок: безумовно, ідея енергосервісу є прогресивною. І в будь-якому разі, запровадження концепції енергосервісу дозволить створити новий серйозний ринок, дає шанс органам публічної влади і місцевому самоврядуванню і кошти, і енергоносії.

З повагою, міськвиконком  

Warning: No images in specified directory. Please check the directoy!

Debug: specified directory - http://mrada-baranivka.gov.ua/images/__news2016/1228

Друк E-mail